Новини сайту

Україна та Польща обговорили питання розблокування кордону

Україна та Польща обговорили питання розблокування кордону

MT UNDI -
Кількість відповідей: 0

1Віце-прем’єр-міністр із відновлення – Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков провів розмову з Міністром інфраструктури Польщі Даріушем Клімчаком про розблокування кордону.

Ключовою темою переговорів стало підписання угоди між Мінінфраструктурою Польщі та польськими протестувальниками для розблокування кордону, а саме трьох пунктів пропуску: «Дорогуськ – Ягодин», «Гребене – Рава-Руська» та «Корчева – Краковець». За словами Олександра Кубракова, ще наприкінці грудня з польськими колегами було погоджено перелік заходів щодо розблокування кордону. Зі свого боку, Україна виконала фактично все, що обіцяла.

Серед домовленостей Міністерства Польщі з польськими колегами, які протестують, зокрема, погодилися забезпечити пошук компенсації перевізникам, які втратили східні ринки через вторгнення РФ в Україну. Також йдеться про посилення перевірок для запобігання каботажним перевезенням та створення системи контролю транспортних послуг українських компаній. Домовленості з протестувальниками серед іншого включають заходи, які раніше узгоджували на рівні міністерств обох країн, а саме:

створення окремого напрямку в онлайн-черзі для порожніх вантажівок на прикордонному переході «Ягодин – Дорогуськ». Технічно ця можливість доступна, як тільки буде відновлено стабільний рух у пункті пропуску, буде оцінено ефективність такого рішення;

відкриття пункту пропуску «Угринів – Долгобичів» для порожніх вантажівок. Це також виконано;

початок пілотного проекту у пункті пропуску «Ніжанковичі – Мальховиці» перетину кордону без реєстрації в електронній черзі. Триватиме пілот один місяць. Після цього буде оцінено його ефективність. Зі свого боку, позиція Міністерства відновлення полягала у реалізації цього заходу лише після розблокування кордону. Сьогодні реєстрація припиняється. Туди ж прямують інспектори «Укртрансбезпеки» для забезпечення порядку на дорозі.

Поряд із цим раніше міністерства погодили запуск спільної Робочої групи для аналізу ситуації на ринку двосторонніх перевезень та забезпечення ефективного митного та прикордонного контролю – перше засідання провели 8 січня. Результатом Робочої групи стане спільний план дій на рівні міністерств зі збалансування ринку двосторонніх перевезень та зменшення черг на кордонах.

Коментуючи укладені домовленості, заступник міністра інфраструктури Сергій Деркач зазначив, що Україна не має наміру відмовлятися від «транспортного безвізу», наданого ЄС.

Як повідомили в Мінінфраструктурі Польщі, угода з перевізниками, що протестують, містить сім пунктів, серед яких, зокрема:

законодавча робота, спрямовану зміну національного законодавства;

пропозиції щодо внесення змін до угоди ЄС-Україна;

моніторинг виконання домовленостей, досягнутих між польською та українською сторонами, у тому числі у сфері покращення прикордонного оформлення транспортних засобів, що повертаються з України без вантажу;

посилення системи контролю польських служб у галузі виявлення несанкціонованих перевезень, що не підпадають під дію Угоди ЄС-Україна;

проведення аналізу та консультацій з громадськістю щодо можливостей фінансової підтримки;

внесення до законодавства змін, спрямованих на усунення протиправних практик (запуск системи SENT, уточнення обов’язків експедиторів, відправників та одержувачів у сфері доручення автомобільних перевезень неуповноваженим особам та посилення системи санкцій щодо цього);

запрошення представників Комітету протестувальників для роботи у створеній у Міністерстві інфраструктури команді щодо вирішення проблем на польсько-українському кордоні.

Останній пункт було реалізовано під час прес-конференції.

«Я вдячний організаторам протестів за розуміння того, наскільки важливим є правильне та безперебійне функціонування автомобільних пунктів пропуску для забезпечення безперебійного ланцюжка поставок, а також громадської та транспортної безпеки. Я сподіваюся, що заходи, зазначені у підписаній нами угоді, будуть реалізовані до 1 березня 2024 року. Моя мета – прагнути до балансу на ринку міжнародних автомобільних вантажоперевезень між Польщею та Україною та забезпечити належний захист інтересів вітчизняних автоперевізників» – Даріуш Клімчак.

Проте, один із лідерів страйку польських перевізників на кордоні з Україною заявив, що підписана угода з урядом про призупинення протесту є компромісною і, за його словами, не влаштовує нікого.