Усім, хто хоче записатися на прийом до фахівців з ремонту комерційних автомобілів на початку листопада, слід бути готовим до тривалих затримок у черзі. Це пов’язано з необхідністю оновлення тахографа на Smart Tacho 2.
На рубежі 2024-2025 років багато операторів автопарків зіткнуться з наступним важливим терміном: всі транспортні засоби масою більше 3,5 тонн з аналоговими або цифровими тахографами першої версії, які використовуються в транскордонному русі, повинні бути переобладнані на новий інтелектуальний тахограф другої версії не пізніше грудня 2024 року.
Багато операторів автопарків все ще відкладають цей небажаний обов’язок з різних причин. З одного боку, різні національні винятки та перехідні положення означають, що досі неясно, який термін застосовується до яких транспортних засобів у якій країні. З іншого боку, деякі ринки навіть мають надію на те, що нововведення в масштабах ЄС, наприклад, буде скасовано взагалі. І нарешті, досі ходять чутки про те, що на складах не вистачає пристроїв, що виробники категорично заперечують. Тому Комісія ЄС також радить операторам автопарків подбати про переоснащення вантажівок на ранній стадії.
Якщо під час перевірки з’ясується, що вантажівка здійснює міжнародне перевезення зі застарілим тахографом, то штраф буде таким самим, якби тахографа на борту не було взагалі. У цьому випадку, наприклад, у Німеччині штраф становить 1,5 тис. євро, а в Нідерландах – до 4,4 тис. євро. При цьому варто враховувати, що штраф накладатиметься на кожен спійманий транспортний засіб, коли його перевіряють. До серпня поточного року країни ЄС також будуть зобов’язані повсюдно впроваджувати дистанційний контроль транспортних засобів, що стане можливим лише завдяки модулю DSRC-RP у тахографі та технології дистанційного сканування. А це означає, що контролюючі органи зможуть ідентифікувати вантажівку з невідповідними нормами тахографом, коли вона проїжджає повз.
Видання не розуміє, що відповідно до положень Пакету мобільності, комерційні автомобілі, що знову реєструються, повною масою понад 3,5 тонн повинні бути оснащені новою другою версією інтелектуального тахографа з серпня 2023 року. Тепер завдання полягає в тому, щоб у кілька етапів зробити дуже різнорідний існуючий парк автомобілів придатним для безпечного та справедливого майбутнього на дорогах. У наведеному нижче графіку чітко розписано, які транспортні засоби та коли повинні бути переведені на новий тахограф:
- 31 грудня 2024 року: Старі аналогові або цифрові тахографи першої версії повинні бути замінені на новий інтелектуальний тахограф другої версії Smart Tacho 2 на всіх транспортних засобах, що беруть участь у транскордонному русі з повною масою понад 3,5 тонни.
- 18 серпня 2025 року: Транспортні засоби, які перебувають у міжнародному русі з повною масою понад 3,5 тонни та мають інтелектуальний тахограф першої версії, мають бути дооснащені інтелектуальним тахографом другої версії.
- 30 червня 2026 року: Легкі комерційні автомобілі та фургони в транскордонному русі повною масою понад 2,5 тонни також повинні бути оснащені інтелектуальними тахографами другої версії, такими як VDO DTCO 4.1. Це означає, що вперше водії невеликих комерційних автомобілів повинні фіксувати, окрім іншого, час водіння та відпочинку.
Комісія ЄС нещодавно дала зрозуміти, що затримки із ухваленням цього закону не буде, і підрахувала, що до кінця 2024 року необхідно буде переобладнати кілька сотень тисяч автомобілів.
Лише у 4% діючого парку комерційних транспортних засобів у Нідерландах встановлено новий інтелектуальний тахограф другого покоління (Smart Tacho 2).